LOGO RAJA BUAH PUKUL

LIAN PADUKAN - KING OF BUAH PUKUL.
Simple, Logic, Effective and Practical.


" SENJATA LAPAN, GAYANG LIMA TA' LIAN PADUKAN HILANG DI DUNIA."

http://www.lianpadukan.com/

Tuesday, June 30, 2009

A new friend from Finland


Saturday, 27th June 09

I met a new friend from turku, Finland this weeked, Dr Parvez Alam. He was here for a symposium in Shah Alam.

we met on the internet through http://www.silat.tv/profile/HishamGiant

He has experienced with Filipino Martial arts for more than 10 years and some silat styles from various gurus in Europe.

Besides the seminar, he also came here to donate some money to a few orphange houses in shah alam, klang and Gombak. Dr Alam is the founder of www.fightingforlives.com in Finland. He organized a seminar, courses on martial arts with the respective gurus and charge a fee for the participants. The fees are then use to donate to charity. simple.

With the limited time we have, I brought him to Rumah Anak Yatim Nurul Qana'ah in seri Gombak, introduce him to Cikgu Jamaludin from Silat Sendeng in Bentong and also met with Cikgu Din Misai in Selayang ( Chairman Selangor LP ).

" Setiap niat dan usaha yang baik pasti Allah akan berikan kan jalan untuk ke arah situ.." itulah kata2 Pn Zainab dari Pengetua Rumah Anak Yatim Nurul Qana'ah.

Kebetulan memang Lian Padukan Academy ada rancangan untuk mengajar anak yatim di sekitar Gombak sebelum ini cuma langkah kami tersangkak-sangkak dan dengan kesibukan kerja kami yang ada maka niat kami semua makin jauh.

Alhamdullilah, dengan langkah pertama kami ke rumah anak yatim dan lihat sendiri keadaan mereka dan kesungguhan dan semangat Pn Zainab membuatkan kami menawarkan diri untuk mengajar anak-anak yatim Nurul Qana'ah. ( perbincangan susulan akan di buat ).

Banyak informasi yang dapat dari Dr Parvez Alam mengenai perkembanagan silat di luar. insyaAllah Lian Padukan akan terus berhubung dengan beliau dan berkenalan dengan lebih ramai lagi guru2 silat di Eropah, America dan Asia. Sudah sampai masa kita berkembang ke luar negara dari segi persahabatan dan persilatan.

A friend of mine said " Lesson learned was, MAKING FRIENDS IS A LOT MORE FUN AND PRODUCTIVE than letting your ego take over and make enemies".



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.